TicTac inngår partnerskap med Mediafarm – fortsetter sin internasjonale ekspansjon

13 mars, 2019 in Uncategorized @no

Det hurtigvoksende EdTech-selskapet TicTac Interactive har inngått et strategisk partnerskap med den ledende bransjekollegaen Mediafarm i Norge. Samarbeidet innebærer at Mediafarm kommer til å selge plattformen GO! og er ytterligere et steg i TicTacs internasjonale ekspansjon.

Mediafarm AS ble grunnlagt i 1996 i Stavanger og er ledende innen produksjon av E-learning, besøkssentre og interaktive spill samt film. Ved å benytte seg av den nyeste multimedieteknologien utvikler Mediafarm digitale utdanningsløsninger der læringen blir en opplevelse.

Blant kundene er Europaparlamentet, Andøya Space Senter, Equinor, Aker BP, Utenriksdepartementet og Sparebank1 Gruppen.

– Mediafarm er vårt første partnerskap i Norden og vi er veldig stolte over å ha inngått et samarbeid med en såpass etablert og kompetent aktør. Mediafarm er en sterk EdTech-leverandør som kommer til å selge TicTacs plattform GO!. Vi ser store fremtidige vekstmuligheter sammen med dem, sier Carolina Ericson, adm.dir. i TicTac Interactive.

TicTacs GO! er en effektiv utdanningsplattform for digital kunnskapsoverføring. Den brukes med gode resultater av flere velkjente bedrifter og organisasjoner, f.eks. SCA, Klarna, Forex, RFSL, Boverket og MFF i deres utdanninger, både internt og eksternt.

– For Mediafarm innebærer samarbeidet med TicTac en forsterkning på det norske markedet. Som utdanningspartner til våre kunder er det viktig for oss å kunne tilby kompetanse på en teknologi som kan distribueres og følges opp i videreutdanningen i organisasjonene. Dette gjør GO! på en effektiv og moderne måte. Vi ser virkelig frem mot å jobbe sammen med våre nye kolleger i TicTac, sier Annenita Bakker Schøyen, adm.dir. i Mediafarm.

Samarbeidet med Mediafarm i Norge er ytterligere et steg i TicTacs internasjonale ekspansjon. I november i fjor inngikk TicTac et internasjonalt partnerskap med den verdensledende AI-plattformen Docebo med kunder som Starbucks, Uber og Hubspot.

TicTac har doblet sin omsetning mot næringslivet i 2018 og med det nye partnerskapet med Mediafarm intensiveres TicTacs nordiske og europeiske vekst.

– Vi fører akkurat nå en dialog med europeiske markeder som Tyskland, Storbritannia og Frankrike. Etterspørselen etter digitale utdanningsløsninger fortsetter å øke i takt med den tiltakende digitaliseringen og internasjonaliseringen, sier Carolina Ericson.

 Les mer om Mediafarm på www.mediafarm.no

EdTech står for Educational Technology. Bransjen omfattes av en rekke tjenester og produkter, f.eks. læremidler, testverktøy, utdanningsplattformer, administrative systemer, maskinvare og kommunikasjonsløsninger.

Globalt er EdTech en av de raskest voksende bransjene og den overgår blant annet FinTech i størrelse. Den svenske EdTech-bransjen opplever også en sterk vekst med en økningstakt på 12 prosent årlig, ifølge statistikk fra Navitas Ventures.

Velkommen til å kontakte oss

Velkommen til å kontakte oss

Fyll i dine opplysninger så kontakter vi deg

×

Bestill demo

Fyll ut dine opplysninger så kontakter vi deg